Nu lasa job-ul sa-ti conduca viata
Tensiunile zilnice
Simti ca nu mai ai timp de familie, iubit, copil, lectura...Nu mai vorbim ca mereu esti pe fuga la cumparaturi, coafor iar la sala de fitness nici nu mai ajungi. Toate incep sa fie inlocuite cu proiecte peste proiecte, cu ramas la birou peste program, probleme de sanatate... Si vacanta care nu mai vine niciodata.
Trebuie sa stii ca orice job implica momente mai putin placute si ca stress-ul poate avea efecte grave asupra sanatatii: migrene, anemii, dereglari hormonale...si multe altele, insa nu vreau sa te sperii. Conteaza sa inveti sa ii faci fata. Si sa fii atenta la schimbarile care se petrec cu tine: daca simti ca nu te mai poti concentra la lucru, ia o pauza, de zece minute, iar daca te simti fara putere de ceva timp, ia-ti o mini-vacanta, realaxeaza-te si fa si o vizita la medic, sa faci o serie de analize. Si respecta-ti programul de odihna de acum incolo, caci lipsa somnului este printre pricipalii factori care provoaca stress.
Binemeritata pauza
Multe femei incearca sa ignore semnele de oboseala si au senzatia ca vor disparea la un moment dat. De multe ori, nu realizeaza nici atunci cand semnele devin evidente: ameteli, acnee, indigestii... Care la randul lor se pot agrava...Si nu cred ca iti doresti mai departe febra, dureri musculare sau gastrita... Asa ca nu uita ca fiecare are dreptul la o pauza, nu te obliga nimeni sa stai lipita de birou.
10 idei pentru a face fata stress-ului
1. "Nu lasa job-ul sa-ti coordoneze viata", spun expertii. Respecta deadline-urile pe care le ai si fa loc in agenda evenimentelor speciale la care vrei sa mergi (care sunt cu adevarat importante).
2. Nu sari peste masa de pranz. Incearca sa nu te mai gandesti la cate mai ai de facut si treci la masa. O supa, o pizza vegetala sau un iaurt cu fructe sigur iti vor da energia necesara ca sa-ti continui proiectul.
3. Nu uita „Pauzele mici si dese, cheia marilor succese”. Cateva minute sa te ralaxezi sunt mereu binevenite, asa ca rasfoieste o revista, citeste bancuri pe net sau intra pe un forum si stai de vorba cu fetele.
4. Inlocuieste pauza de pranz cu o plimbare in parc, la gradina botanica sau mergi intr-un mall si cumpara ceva dragut (o crema parfumata, o bluza sexy).
5. Personalizeaza-ti biroul cu fotografii si vederi din ultima vacanta alaturi de persoanele dragi.
6. Invata sa spui „Nu”. „De obicei, femeilor nu le place sa refuze, pentru a nu-i dezamagi pe cei care au incredere in ele”, spun psihologii. Iti iei de lucru si acasa? Gandeste-te si la viata ta personala, incearca sa te detasezi si nu-ti neglija viata de familie, da mai multa importanta momentelor frumoase petrecute alaturi de cei dragi.
7. Cere ajutor. Stiu te descurci singura mereu dar nu-ti strica daca ceri din cand in cand ajutorul colegilor mai putin ocupati. Si ca sa nu ai probleme, cel mai bine, fa-ti un program cu tot ce ai de facut si pana cand.
8. Munceste „cu cap”, nu „din greu”. Daca, de obicei, lucrezi mai multe ore decat colegii tai, probabil ca nu ai ales cea mai buna metoda de lucru. Sarcinile fara intrerupere sunt cel mai important factor de stress. Apoi, promite-ti ca vei pleca in fiecare zi de la birou la o anumita ora si incearca sa termini tot ce ti-ai propus sa faci pana atunci.
9. Pregateste-ti programul pentru a doua zi. Incearca sa termini ce ai de facut in ziua respectiva cu 30 de minute inainte sa iesi pe usa. Rezerva-ti acest timp pentru a face ordine pe birou, in acte si stabileste-ti, eventual, intalnirile pentru a doua zi.
10. Nu te chinui sa atingi perfectiunea. „La un moment dat, vei fi nevoita sa inchei un proiect, chiar daca nu a iesit exact cum ti-ai dorit”, spun expertii. Atata timp cat esti sigura ca ai investit timp si energie maxima in realizarea lui, accepta ca nu poti fi intotdeuna cea mai buna.
Ce nu stiai despre stress:
- 60 % dintre femei spun ca stress-ul este principala lor problema la locul de munca
- 60 %-80 % din accidentele de munca au la origine stress-ul
- 75 – 90 % din vizitele la medicul de familie au la baza probleme generate de stress
- 52 % dintre angajati continua lucrul acasa
- 32 % din oameni nu parasesc institutia unde lucreaza de-a lungul zilei
- intr-un raport ONU, stress-ul a fost numit „Boala secolului XX”
- Organizatia Mondiala a Sanatatii a descris stress-ul ca Epidemie Mondiala
- stress-ul duce la perturbarea sistemului imunologic (de aparare) provocand (de la simple raceli) boli precum artrita sau astmul
- oamenii obsedati de munca au un risc de deces cu 43 % mai mare decat al ceilalti.
Comentarii (0 adaugat)
Adauga comentariul tau