Sindromul cartea de credit
De
Sentimentul pe care multe persoane il exprima este acela ca “m-am lasat dus de val”. In conformitate cu viata trepidanta si stresanta postdecembrista care “biciuie” nervii, oamenii din ziua de azi nu mai au rabdare sa mai astepte acumularea treptata a sumelor necesare cumpararii bunurilor. Pe fondul dorintelor intense si care sa se indeplineasca cat mai rapid, oamenii apeleaza la credite cu o frenezie de nestapanit.
Romanii- deveniti consumatori avizi de credite- au iluzia ca au facut un chilipir, fara sa realizeze ca platesc in realitate cu mult mai mult decat li s-a comunicat printr-o manipulare abila pana la semnarea contractului, care, de cele mai multe ori, este necitibil, neanalizat, neaprofundat, neinteles de clienti, acesta avand clauze ambigue in favoarea creditorului.
O buna parte a acestui fenomen se datoreaza pe de alta parte, agresivitatii cu care bancile sau agentiile de credite incearca sa isi convinga viitori clienti sa solicite un credit. Ofertele sunt pretudindeni, la birou, in supemaketuri, chiar si acasa, in cutiile postale. Le poti obtine extrem de usor, prin telefon sau chiar la tine acasa, prin intermediul unui consultant financiar.
Ofertele bancilor sunt astfel prezentate incat sa mentina atentia viitorilor clienti asupra dorintelor care “pulseaza” la vederea produselor prezentate cat mai tentant pretudindeni si mai putin asupra conditiilor in care se face acordarea creditelor. “Creditul pentru orice”, “Expreso Lejer” ne asigura ca ne putem indeplini orice dorinta (de la achizitionarea unui calculator performant pana la cea a unei vacante).
Sentimentul ca poti detine controlul intr-o existenta care devine din ce in ce mai schimbatoare, le determina pe acele persoane care nu reusesc sa spuna “nu”, sa acumuleze nenumarate credite, cu valori mici, pana in 1000 RON, la mai multe banci. De cele mai multe ori autoiluzionarea (“am sa ma descurc”, “o sa-mi ajute Cel de Sus”) si mai putin capacitatea de planificare, intra in functiune atunci cand se semneaza un nou contract de credit.
“Costul” real al unui credit
Romanii- deveniti consumatori avizi de credite- au iluzia ca au facut un chilipir, fara sa realizeze ca platesc in realitate cu mult mai mult decat li s-a comunicat printr-o manipulare abila pana la semnarea contractului, care, de cele mai multe ori, este necitibil, neanalizat, neaprofundat, neinteles de clienti, acesta avand clauze ambigue in favoarea creditorului.
O buna parte a acestui fenomen se datoreaza pe de alta parte, agresivitatii cu care bancile sau agentiile de credite incearca sa isi convinga viitori clienti sa solicite un credit. Ofertele sunt pretudindeni, la birou, in supemaketuri, chiar si acasa, in cutiile postale. Le poti obtine extrem de usor, prin telefon sau chiar la tine acasa, prin intermediul unui consultant financiar.
Ofertele bancilor sunt astfel prezentate incat sa mentina atentia viitorilor clienti asupra dorintelor care “pulseaza” la vederea produselor prezentate cat mai tentant pretudindeni si mai putin asupra conditiilor in care se face acordarea creditelor. “Creditul pentru orice”, “Expreso Lejer” ne asigura ca ne putem indeplini orice dorinta (de la achizitionarea unui calculator performant pana la cea a unei vacante).
Sentimentul ca poti detine controlul intr-o existenta care devine din ce in ce mai schimbatoare, le determina pe acele persoane care nu reusesc sa spuna “nu”, sa acumuleze nenumarate credite, cu valori mici, pana in 1000 RON, la mai multe banci. De cele mai multe ori autoiluzionarea (“am sa ma descurc”, “o sa-mi ajute Cel de Sus”) si mai putin capacitatea de planificare, intra in functiune atunci cand se semneaza un nou contract de credit.
“Costul” real al unui credit
Comentarii (0 adaugat)
Adauga comentariul tau